Voorkom Motorschade

Het gebrek van koeling, smering, aansturing en een slecht onderhoud van de auto zijn de meest bekende oorzaken van de motorschade. Lees hier hoe kunt u de schade aan uw motor voorkomen:

Het een leidt tot andere, om te voorkomen dat het nieuwe motor weer direct gelijke schade ondervindt als het oude deel, identificeer eerst de oorzaak van de initieel schade.

Voorzichtig met de silicone

U moet altijd voorzichtig zijn met de dosering van het silicone, te veel silicone of silicone in plaats van de pakking naast de oliekanalen kan leidt tot verstoppen van de oliekanalen en dan de smering stop!

Onderdelen zoals zuigerveren en nokkenasverstellers gaan vastzitten. Minder smering verstopt ook filters en oliekanalen, waardoor de levensduur van de motor verkort wordt.

Ook oude, niet vervangen olie kan leidt tot verstoppen van de oliekanalen. Zet altijd een nieuw oliekoeler op

Zet altijd nieuwe oliekoeler op

Het doel van de motor oliekoeler is om het koelsysteem van de motor overtollige warmte uit de olie te laten verwijderen. De defect van de oliekooler kan leidt tot de ernstige motorschade, kijkt aub naar de volgende voorbeelden: 

Olie lekt uit oliekoeler– Als olie lekt, verliest de motor het vermogen om zichzelf te smeren. Dit kan resulteren in een verhoogde motortemperatuur en voortijdige slijtage van onderdelen als gevolg van verhoogde wrijving door het ontbreken van de juiste smering.

Motorkoelvloeistof lekt uit de oliekoeler– Als er voldoende koelvloeistof uit de radiateur of oliekoeler lekt, kan dit leiden tot oververhitting van de motor en uitval van mechanische onderdelen.

Olie in het koelsystem– Dit zal uiteindelijk leiden tot een gebrek aan smering en kan uw motor ernstig beschadigen.

Koelvloeistof in de olie – Hoge oliepaniveaus kunnen de motor beschadigen doordat de krukas de olie slaat tijdens het draaien.

Als laatste maar zeket niet minst belangrijke – De oliekoeler verzamel alle vuil en eventueele “ijzer delen” dat ontstaan na de motorschade. Als die komt naar de nieuwe lager, de nieuwe motor gaan nogmaals kapot. 

Het is vereist om de nieuwe oliekoeler te opzette bij de montage van de nieuwe motor. 

Controller de injectoren

Injectoren spelen een essentiële rol, ze dossier de brandstof in uw motor, waar het vermengd wordt met zuurstof waardoor de auto kan gaan rijden. niet goed werkende injectoren kunnen tot serieuze motorschade leiden: 

Slecht werkende, vieze of verstopte verstuivers veroorzaken ongewenste trillingen in de cilinder en kunnen uiteindelijk leiden tot scheuren en barsten in de cylinder, daarna de groote lekkage van de injector kan even leidt tot de verbranding van de zuiger. 

Gebruik distributie blokkades set 

Als de motor zonder distributie geleveerd is (bijvoorbeeld bij de CR motoren), moeten jullie zelf bij de ombouwen van de motor de distributie juist op tijd opzetten. Vaak is het plaatsen van blookadje geredschap de enige mogelijkheid om de distributie op tijd te zetten. 

Bij het opzetten van een distributieriem moet de timing van de nokkenas en krukas wel kloppend blijven. Wanneer de timing niet kloppend is, kan dit leiden tot definitieve schade aan de motor.

 Inloop

Voor de eerste 1000km wordt u verzocht om de belast te reduceren, trap het gaspedaal niet verder dan ¾ en schakel bij een toerental van maximaal; 2.500t/min voor diesel en 3.500t/min voor een benzineauto. Verder na 1000km dient u de oliefilter en olie vervangen en dan nog voor 2000km de auto tot maximaal van 80% belasten. 

WhatsApp chat